Τηλεοπτικές διαφημίσεις και παιδιά

Τηλεοπτικές διαφημίσεις και παιδιά

Για μικρά παιδιά, βάση επιστημονικών μελετών, οι διαφημίσεις είναι απαγορευτικές. Σε πολύ μικρές ηλικίες αδιαφορούν για τον λόγο και στέκονται στην εικόνα.

Όταν λοιπόν αυτή εναλλάσσεται συνεχώς (όπως συμβαίνει στα τηλεοπτικά σπότς) τα παιδιά δεν καταλαβαίνουν την πλοκή με αποτέλεσμα να κουράζονται χωρίς να το καταλαβαίνουν. Αυτό όσο και εάν ακούγεται παράξενο, αργότερα είναι βέβαιο ότι θα έχει επιπτώσεις και στην σχολική τους απόδοση .

Εξηγήστε στα μεγαλύτερα παιδιά σας τη διαφορά μεταξύ εκπομπής και διαφήμισης.

Παιδιά κάτω των 10 ετών δεν μπορούν να καταλάβουν την επιρροή και να ξεχωρίσουν τους στόχους. Ανατρέξτε παρέα σε κάποιο λεξικό για να δείτε τι σημαίνει διαφήμιση και τι κατανάλωση. Αναφερθείτε στα πλεονεκτήματα και στα μειονεκτήματα και των δύο.

Από την ηλικία των τεσσάρων δείτε το θέμα «χαρτζηλίκι». Το παιδί θα μάθει να χρησιμοποιεί τα χρήματα του «όπως ίσως θέλει» και ίσως κάνει κάποια λάθη σε μικρή ηλικία (π.χ να αγοράσει κάτι που δεν του αρέσει ή το περίμενε καλύτερο) προκειμένου να αποφύγει μεγαλύτερα λάθη όταν μεγαλώσει.

Είναι αδύνατο να προστατεύσετε τα παιδιά σας από τη διαφήμιση. Καλό είναι λοιπόν να περιορίσετε την προβολή τους στο σπίτι ή να επεμβέντε κι εσείς λεκτικά σε κάθε ευκαιρία («μα είναι δυνατόν να τρως αυτή τη σοκολάτα και να πετάς;», «και όμως μπορούμε να ζήσουμε και χωρίς αυτό»….)

Τι άλλο μπορείτε να κάνετε.

-Δείτε μαζί με το παιδί σας διαφημίσεις (στην τηλεόραση, σε περιοδικά, εφημερίδες) και μιλήστε για τα προϊόντα που του αρέσουν και γιατί. Συζητήστε για το πόσα από αυτά που διαφημίζονται αποτελούν ανάγκες για την οικογένεια σας.

-Σε περίπτωση που το πρόγραμμα που βλέπετε διακόπτεται για διαφήμιση πείτε το στο παιδί. « Αυτά που βλέπουμε τώρα είναι διαφημίσεις» Εξηγήστε στο παιδί σας τι δουλειά κάνει ένας ηθοποιός και τι ρόλο παίζει στη διαφήμιση.

-Εξηγήστε στο παιδί σας ότι ο κύριος σκοπός της διαφήμισης είναι η πώληση του συγκεκριμένου προϊόντος με το οποίο κάποια εταιρία βγάζει χρήματα.

-Εμείς ελέγχουμε για το τι θα μπει και τι όχι στο σπίτι μας. Γιατί μας πείθει μια διαφήμιση; Μπορεί να είναι ωραία, αλλά όσο μεγαλώνουμε μπορούμε να καταλάβουμε τι είναι αλήθεια και τι όχι. Δεν είναι δυνατόν να πίνουμε έναν χυμό και να γίνεται καλοκαίρι! Αυτό είναι θέμα διάθεσης για την οποία εμείς είμαστε πάλι υπεύθυνοι.

-Αν το παιδί σας ενδιαφέρεται επίμονα για κάποιο συγκεκριμένο προϊόν συγκεντρώστε περισσότερες πληροφορίες και βοηθήστε το να πάρει απόφαση αν πράγματι του αρέσει.

 

 

Πηγή : Paidorama.com

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΜΑΣ

Εργαζόμαστε με υποδειγματική παιδαγωγική ευαισθησία προσφέροντας ένα ασφαλές περιβάλλον στους μαθητές μας.

Ενεργοποιούμε την φαντασία των παιδιών, καλλιεργώντας ταυτόχρονα την πίστη τους στις μεγάλες αξίες της ζωής: τα ιδανικά, το σεβασμό, τη δικαιοσύνη, την τήρηση των υποχρεώσεων τους, για ένα δημιουργικό παρόν και ένα όμορφο μέλλον.

SOCIAL MEDIA

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΑΛΜΠΟΥΜ

Δεν υπάρχουν φωτογραφίες

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

  • ΒΡΕΦΙΚΟΣ
    Έναντι Γεν. Λυκείου Μοιρών
    Μοίρες Ηρακλείου Κρήτης
    Τ.Κ. 70400
  • 2892022021
  • ΠΑΙΔΙΚΟΣ
    Μ. Τσουδερού
    Μοίρες Ηρακλείου Κρήτης
    Τ.Κ. 70400
  • 2892029119
  • info@paidiki-anoixi.gr